Як слід читати книги дітям: Від 0 до року




Живе спілкування з книгою, яку малюк «читає» з мамою — вагомий крок до розвитку його образного мислення та інтелекту. Хороша книга щедро заповнює потребу дитини в новій інформації і дарує їй нові враження, які залишаться з ним на все життя. За допомогою друкованого слова батьки можуть знайти найкоротший шлях для малюка до розуміння, що таке доброта, щедрість, шляхетність, справжня дружба.


Від 0 до 5-6 місяців
Знайомство з книгою можливо вже в самому ніжному віці (від 0 до 5-6 місяців), і починати його краще з дитячих віршів і пісень: немовлята дуже добре відчувають віршований і музичний ритм. Ще не розуміючи змісту слів, вони вже здатні адекватно реагувати на їх ритм і інтонацію маминого голосу: якщо мамині слова звучать грайливо і весело, крихітка посміхається; якщо мама каже серйозним голосом, вона теж стає серйозною. Так у малюка формуються життєво важливі емоції.


Від 6 місяців до року

З 5-6 місяців дитина починає активно користуватися руками — їй подобається чіпати різні предмети, трясти їх, пробувати на смак. Настає час знайомства малюка з книжками-іграшками, що допомагають розвивати у нього тактильну пам’ять і дрібну моторику, що в свою чергу стимулює розвиток мови. Дитина може обмацувати таку книжку, вивчаючи за допомогою пальчиків матеріал, з якого вона зроблена, пробувати її на смак і розглядати картинки. Так у малюка з’являється перший досвід спілкування з книгою.

Ілюстрації в таких книжках повинні бути великі, яскраві, краще з різною текстурою і по можливості «розповідаючими». Наприклад, корова при дотику до неї починає мукати, а собачка — гавкати. І мама повинна допомогти малюкові навчитися правильно з ними «спілкуватися»: візьміть малюка на руки, разом перегортайте книгу, розглядайте її, разом натискайте на пристосування, що видають звуки і радійте. Діти до року здатні концентрувати увагу на книжці всього лише протягом декількох секунд, тому для дитини цього віку можна купити кілька яскравих книг. Вони повинні знаходитися в зоні досяжності малюка, тоді він із задоволенням буде тягнутися від однієї до іншої. Якщо ви помітите, що інтерес дитини до книг охолов, приберіть їх і запропонуйте нові. Через якийсь час крихітка із задоволенням буде знову розглядати «старі» книги.

Книжки-іграшки можуть бути з текстом і без нього. Текст, у свою чергу, повинен бути невеликим і ритмічним — наприклад, у вигляді невеликих співучих чотиривіршів. Читати їх треба співучо і з добре вираженою інтонацією.

Зараз на книжковому ринку багато таких книжок. Вибираючи їх, крім усього іншого, потрібно звертати увагу, чи дотримуються пред’явлені до таких видань гігієнічні вимоги. В першу чергу подивіться на матеріал, з якого вони виготовлені, — він повинен бути безпечним для дитини, міцним і, бажано, таким що миється.




Коментарі